Autodíly - internetový obchod s náhradními díly
OBSAH KOŠÍKU:   Košík je prázdný
NÁŠ SORTIMENT
MOTOROVÉ OLEJE CASTROL-SHELL-MOBIL-NÁPLNĚ-KAPALINY
AUTOBATERIE-EXIDE-BOSCH-MAGIC 36.měs.záruka
AUTOŽÁROVKY-STĚRAČE-PODLE-TYPU-AUTA -LÉKARNIČKA aj
AUTOKOSMETIKA-SPREJE-ADITIVA-AUTO-NAŘADÍ-DPF FILTR
DESTIČKY- BRZDOVÉ
KOTOUČE - BRZDOVÉ
SVÍČKY-ZAPALOVACÍ ŽHAVÍCÍ -Svíčky BOSCH- LPG BRISK
FILTRY - OLEJOVÉ FILTRY VZDUCHOVÉ FILTRY PALIVOVÉ
FILTRY - KLIMATIZACE PYLOVÉ ( KABINOVÉ )
LOŽISKA KOL
LAMBDA SONDY - včetně lambdasond univerzálních
MOTORY-ROZVODY SADA ROZVODU ŘEMENE o.e.INA-Ruville
SPOJKOVÉ SADY - SPOJKOVÁ SADA +setrvák
TLUMIČE PÉROVÁNÍ
TERMOSTATY
POLOOSY - KLOUBY
VODNÍ Pumpy
KATALYZATORY - univerzální
Přední SVĚTLOMETY - ZADNÍ SVĚTLOMETY - LAMPY
ČEPY-ŘÍZENÍ-RAMENA spodní-STABILIZÁTORY-sady ramen
PRUŽINY PÉROVÁNÍ-VZPĚRY 5DVĚŘÍ STARTÉRY-ALTERNÁTOR
Poradce
ALCO FILTRY vynikající kvalita za super cenu
Náhradní díly, autodíly
AUTOBATERIE- podle typu auta
Náhradní díly, autodíly
OLEJE MAZACÍ PLÁNY,olejů CASTROL,MOBIL aj.
Náhradní díly, autodíly
VIN kód - KONTROLA OBJEDNÁVKY Náhradních dílů
Náhradní díly, autodíly
AUTOBATERIE, ůdržba, nabíjení
Náhradní díly, autodíly
DENCKERMANN , kvalita autodílů
Náhradní díly, autodíly
Originální kvalita (Q) výrobci INA-RUVILLE-FAG-LUK
Náhradní díly, autodíly
Standartni kvalita Autodílů-MaxGear-Werteille
Náhradní díly, autodíly
BOSCH-autodíly-zapalovací- žhavící-svíčky
Náhradní díly, autodíly
TRW(Lucas)-Originální kvalita
Náhradní díly, autodíly
LAMBDASONDY- Bosch a MagnetiMarelli
Náhradní díly, autodíly
Zapalovací svíčky BOSCH
Náhradní díly, autodíly
TLUMIČE PÉROVÁNÍ, o.e.KAYABA - funkce
Náhradní díly, autodíly
OLEJ DO AUTA-jak vybrat spravny motorový olej
Náhradní díly, autodíly
OLEJE s prodlouženými intervaly výměn
Náhradní díly, autodíly
OLEJE | SPECIFIKACE OLEJŮ |motorové|převodové
Náhradní díly, autodíly
Zapalovací svičky a jejich výhody.
Náhradní díly, autodíly
RYCHLÝ NÁKUP BEZ REGISTRACE
Náhradní díly, autodíly
NGK D-POWER - 55 typů žhavících svíček OE kvality
Náhradní díly, autodíly
AUTOBATERIE- BOSCH Silver o 30 % vyšší výkon
Náhradní díly, autodíly
Závady brzdového systému
Náhradní díly, autodíly
Provoz a ůdržba automobilů
Náhradní díly, autodíly
SORTIMENT AUTODÍLŮ
Náhradní díly, autodíly
TERMOSTATY - o.e. kvalita VERNET
Náhradní díly, autodíly
spojkove sady LUK, SACHS, VALEO
Náhradní díly, autodíly
výměna brzových destiček a kotoučů
Náhradní díly, autodíly
Aktuality
tlumiče pérování kvalita
Náhradní díly, autodíly
VYPLATÍ SE PRAVIDELNÁ VÝMĚNA FILTRŮ AUTA ?
Náhradní díly, autodíly
SPOJKA VALEO KIT se setrvákem
Náhradní díly, autodíly
Životnost brzd - brzdovych destiček a kotoučů
Náhradní díly, autodíly
oleje CASTROL TITANIUM ,nová řada olejů
Náhradní díly, autodíly
Autobaterie Bosch Silver
Náhradní díly, autodíly
Náš sortiment  AUTODÍLŮ
Náhradní díly, autodíly
NAVOD NA MONTÁŽ LAMBDA SONDY UNIVERZÁLNÍ
Náhradní díly, autodíly
Výměna  brzdového  kotouče ?
Náhradní díly, autodíly
TRW kvalita O.E. brzdových destiček aj.
Náhradní díly, autodíly
Autodíly Ostrava | Náhradní díly
Náhradní díly, autodíly
Aktualizace nahradnídíly na auta Ostrava
Náhradní díly, autodíly
Vodní čerpadla zn.RUVILLE
Náhradní díly, autodíly
Kvalita výrobků zn.Luk,INA,FAG a Ruville
Náhradní díly, autodíly
 

VÝFUKY-CENTRUM
internetový obchod
na www.vyfuky-centrum.cz
.


Kosmetika-Masáže
Dámský klub Jihlava
na www.kosmetika-masaze-jihlava.cz


Oleje-Filtre pre autá
SLOVENSKO
internetový obchod
www.oleje-filtre.sk


Výfuky-SLOVENSKO
internetový obchod
www.vyfukyOnline.sk


Výfuky-ČESKO
internetový obchod
www.vyfukyOnline.cz
SPOJKA VALEO KIT se setrvákem
Někteří výrobci tvrdí, že není možné při výměně spojky nahradit DMF žádným alternativním řešením, protože hrozí poškození motoru a převodovky. Je tomu tak opravdu? 

Během vývoje nového modelu auta nejprve vzniká motor a převodovka, potom specializovaný dodavatel navrhuje vhodnou spojku, která musí zajistit jejich bezproblémovou činnost. Vzrůstající požadavky výrobců vozidel byly důvodem vzniku dvouhmotových setrvačníků pro využití nových, výkonnějších technologií a  klasické spojky již nebylo nadále možné používat. Ovšem již od samého počátku má tato koncepce časté specifické vady a problémy. Proto inženýři firmy Valeo vyvinuli zdokonalenou spojku s názvem Kit 4P, která při zachování benefitů současných DMF využívá vlasností pevného setrvačníku.

Obě tato alternativní řešení byla vyvinuta pro stejné motory a převodovky v konkrétních modelech aut.

Konstrukce spojky VALEO K4P
pevný setrvačník
montážní šrouby setrvačníku
Spojková lamela
přítlačný talíř spojky
montážní šrouby přítlačného talíře spojky
vypínací ložisko

Příklady použití (volit podle katalogu)
826317 Group VW/Audi 1.9 TDI 96-
826363 Group VW/Audi 1.9 TDI 96- (Service kit)
835048 Renault Megane II, Scenic II 1.9 dCi
835031 BMW E46, E39 318d, 520d
835019 Ford 1.8 Tdci

Životnost dvouhmotových setrvačníků je samozřejmě ovlivněna jejich správným používáním. To však vyžaduje určitou úroveň znalostí v oboru fyziky i mechaniky, ale mimo to musí řidič při řízení vozidla svou pozornost soustředit především na bezpečnost jízdy a nikoli na „šetrné zacházení“ se spojkou.

Konstrukce každé spojky musí během normálního provozu vykazovat stanovenou odolnost vůči působení setrvačných sil, síly zatížení, točivého momentu a tření. Z hlediska odolnosti je nejdůležitějším faktorem točivý moment, přenášený klikovým hřídelem motoru a vůči němu opačně působící moment síly tření, který zaručuje kinematické spojení motoru s převodovou skříní. Tato síla je důsledkem stlačení lamely mezi třecími povrchy přítlačného talíře spojky a setrvačníku. Musí vyrovnávat (s určitou rezervou) maximální točivý moment motoru tak, aby byl trvale a plynule přenesen na další části soustavy pohonu.

Tento druh spojení vždy provází vznik tepla, způsobený vzájemným prokluzem třecích ploch. Nejvíce k němu dochází při rozjezdu, ale do určité míry také po úplném spojení spojky a představuje dodatečné omezení přenosu torzních kmitů z klikové hřídele motoru na vstupní hřídel převodové skříně. Hlavní úlohu při tlumení těchto kmitů hrají obvodové pružinové prvky (tzv. tlumiče), které umožňují nepatrné torzní přemístění hřídelí spojených spojkou.

Srovnání alternativních konstrukcí
V spojkové sadě s dvouhmotovým setrvačníkem jsou tlumiče kmitů umístěny v setrvačníku. Kit 4P je vybaven pevným setrvačníkem a vestavěný třístupňový tlumič (první stupeň pro rychlost při volnoběhu, druhý pro průměrné hodnoty točivého momentu a třetí pro nejvyšší zátěž) je umístěn v lemele spojky. Obě řešení zaručují podobný komfort použití a stejnou ochranu převodovky. Konstrukční rozdíly však mají za následek odlišnou odolnost vůči působení vysokých teplot.

Během rozjezdu vozidla se všechny pracovní třecí plochy (obložení, přítlačný talíř, setrvačník) zahřívají až na teplotu okolo 350°C. Při dlouhodobém manévrování po parkovišti, jízdě v pouličních zácpách nebo při pokusu o vyjetí ze sněhové závěje může být tato teplota ještě o dalších 200-300°C vyšší. V praxi to znamená destrukci obložení a rozžhavení ocelových dílů dočervena.

Tlumiče kmitů jsou v dvouhmotovém setrvačníku umístěny v bezprostřední blízkosti pracovní plochy sekundárního talíře, který se zahřívá na výše uvedenou teplotu. Přitom dochází k vytečení maziva nutného pro jejich správnou a plynulou činnost. Při nedostatečném mazání dochází při práci tlumičů opět ke zvýšenému tření a to ještě více zesiluje přehřívání spojky, což následně vede ke ztrátě původních vlastností jejich pružných součástí. To má za následek úplnou destrukci dvouhmotového setrvačníku.
Přehřát se může každý setrvačník, jednodílný, tedy „pevný“, stejně jako ten dvouhmotový. Avšak u sady Kit 4P jsou tlumiče chráněny před vlivem vysokých teplot „izolací“ od třecího obložení kotouče a udržují si tak stejnou charakteristiku tlumení po mnoho tisíc kilometrů. Největší problematika dvouhmotových setrvačníků se tedy ve spojce Valeo Kit 4P vůbec neprojevuje.

Významnou skutečností pro uživatele vozidla je také fakt, že sám řidič, a často ani autoservis nejsou schopni odhadnout míru opotřebení dvouhmotového setrvačníku a k jeho výměně dochází teprve tehdy, když začíná být nadměrně hlučný a není schopen plynuého tlumení - pracuje trhavě.

Schopnosti tlumit (filtrovat) torzní kmity a přenášet požadovaný točivý moment jsou typické pro obě alternativní řešení. Na grafu jsou znázorněna srovnání závislosti vzájemných úhlových posuvů součástí spojky na hodnotě přenášeného točivého momentu pro 3 odlišné spojkové systémy. Maximální moment přenášený sadou K4P je, jak vidíme, o něco větší než v případě dvouhmotového setrvačníku. Výraznější rozdíl se týká úhlů otočení primárního kola vůči sekundárnímu u dvouhmotovém setrvačníku, v porovnání s natočením náboje spojkové lamely vůči setrvačníku u Kit 4P. U dvouhmotového setrvačníku dosahuje vzájemná torze součástek natočení v úhlu cca 100°, v Kit 4P je to 65°. Menší úhel však nemá vliv na snížení hodnoty přenášeného točivého momentu. Proto ani při jízdě nepociťujeme významný rozdíl z hlediska účinnosti tlumení kmitů.
Materiál připravila firma Valeo     zdroj  internet