Tlumiče KAYABA - KYB navrženy pro trh s náhradními díly jsou vyrobeny ve stejných továrnách a s využitím stejné technologie a systémů kontroly kvality jako tlumiče, které jsou součástí původního vybavení vozů O.E. Original Equipment. Tlumiče jsou vybaveny ventilkovými soustavami se zvýšenou efektivitou, navrženými tak, aby jejich namontování ve vozidle kompenzovalo opotřebování jiných součástí jízdní soustavy za účelem pohodlné a bezpečné jízdy
Výrobní závody KYB získaly certifikáty o shodě s požadavky norem ISO 9001, QS 9000 a ISO 14001
odkaz na katalog tlumičů pérování KAYABA
http://www.kyb-europe.com/kyb-czech/catalogue.asp
http://news.kyb-europe.com/kyb-czech/
RADY PRO MONTÁŽ A ŮDRŽBU TLUMIČŮ PÉROVÁNÍ
-Není vhodné přidržovat pístnici pomocí jakéhokoliv nářadí ( kleště apod).
-Nenalévat vodu, olej ani jinou tekutinu do krytu vzpěry, neboť by to poškodilo vložku.
-Nepoužívat rázové nástroje k dotahování a odšroubování uzávěru na pístnici. Rázový klíč (pneumatický šroubovák) může dotahovat matici větším utahovacím momentem , než je dovoleno.Během montáže tlumičů KYB je nutné použít všechny upevňující prvky (uzávěry, distanční pouzdra, podložky nebo jiné součástky), které jsou přiloženy v balení. Některé tlumiče KYB se mohou mírně lišit rozměry a tvarem od originálního tlumiče.
-Pokud byly již ve vozidle měněny původní tlumiče jiné značky, mohly být při montáži použity určité součástky (protiprachová clona, zarážka, pouzdra atd.), které nelze použít pro montáž tlumiče KYB.
-Tlumiče musí být na nápravě vždy vyměňovány v páru.Doporučuje se nejméně trojité „přepumpování” tlumiče před samotnou montáží.Před dotažením namontovaných tlumičů je nutné zajistit správnou polohu ostatních prvků odpružení.
TLUMIČE PÉROVÁNÍ, FUNKCE, KDY JE TŘEBA VYMĚNIT
Tlumiče pérování jsou nezbytnou součástí všech automobilů, motocyklů a další dopravních prostředků. Jejich úkolem je rovnoměrné tlumení kmitů pružin a zajištění stálé přilnavosti kol k vozovce. Díky tomu si pneumatiky automobilu zachovávají stálý kontakt s vozovkou, což pozitivně ovlivňuje jízdní vlastnosti. Vůz je snadno ovladatelný, disponuje efektivní brzdnou dráhou a je stabilní v zatáčkách. Bez tlumičů by naopak bylo vozidlo bylo nestabilní, špatně ovladatelné a nebezpečné.
Základním typovým dělením tlumičů je podle tlumícího média, podle konstrukce a podle působení sil.
TYPY TLUMIČŮ PÉROVÁNÍ
Rozdělení podle tlumícího média:
- Kapalinové (olejové) tlumiče
- Plynokapalinové tlumiče
Nejrozšířenějším typem jsou kapalinové tlumiče, jejichž tlumící médiem je olej. Proto bývají také označovány za olejové tlumiče. Princip fungování olejových tlumičů spočívá v tom, že při stlačení pístnice je olej v pracovní komoře tlumiče vytlačován přes ventily nebo drážky s malým průměrem do vyrovnávacího prostoru, čímž brzdí pohyb pístnice.
Plynokapalinové tlumiče fungují na stejném principu, jen s tím rozdílem, že vyrovnávací prostor je místo vzduchu vyplněni inertním plynem, převážně dusíkem s tlakem 2,5 – 8 barů (nízkotlaké plynokapalinové tlumiče) nebo s tlakem 25 – 30 barů (vysokotlaké plynokapalinové tlumiče). Stlačený inertní plyn zabraňuje pěnění oleje, zlepšuje jeho tlumící projev a disponuje rychlejší odezvou.
Čistě plynové tlumiče neexistují. Mnoho lidí se bohužel mylně domnívá, že kromě plynokapalinových tlumičů existují také plynové tlumiče. Je to však naprostý omyl! Ve výbavě je nemají ani sportovní speciály, jak klamně uvádí některé zdroje. Základní princip spočívá vždy v tlumiči s olejovým médiem, ve kterém tlumivý efekt zajišťuje pohybující se píst a soustava přepouštěcích ventilů, kterými se olej vytlačuje do vyrovnávacího prostoru. V plynokapalinových tlumičích pouze vzduch pracovního prostoru nahrazuje inertní plyn, který disponuje lepšími vlastnostmi a zabraňuje pěnění oleje.