AutoBaterie MAGIC,STARTER plus je startovací baterie vyznačující se vysokou spolehlivostí, zaručenou nejmodernější výrobní technologií.Všechny typy autobaterie MAGIC,STARER plus jsou opatřeny centrálním odvětráním plynu a nádobou baterie EURO-DIN. Baterie se vyrábí v České republice.
Milionkrát osvědčená technologie (kalcium/antimon)
Snížená spotřeba destilované vody
Odlévaná mřížka
Kapsový polyethylenový separátor
Rukojeť pro snadnou manipulaci
Bezúdržbová baterie
Dlouhá životnost
Vysoký startovací proud
Kvalita originální výbavy od výrobce
Záruka 36 měsíců na autobaterie MAGIC
Péče o autobaterii v provozu Mezi základní pravidlo pro udržení autobaterie v kondici platí, že je nutné baterii udržovat v nabitém stavu. Pokud jezdíte kratší trasy, více startujete nebo nejezdíte příliš často, baterie se během jízdy nestíhá dobít na plnou kapacitu. Je tak nutné baterii častěji kontrolovat a dobíjet.Dá říct, že pokud se má baterie dobít pouhou jízdou autem, potřebuje alespoň 50km jízdy, aby doplnila kapacitu odevzdanou jedním nastartováním motoru. Kontrola autobaterie v zimě Autobaterie v zimě nízkými teplotami trpí. Pokud je autobaterie vybitá, dokáže zamrznout už při několika málo stupních pod nulou (hrozí i roztržení autobaterie). Naopak, pokud je baterie nabitá, nevadí ji ani mrazy několik desítek stupňů pod nulou. Pokud jezdíte delší trasy, baterie se zvládá sama dobít prostřednictvím alternátoru. Pokud však máte v zimě častější starty, nebo jezdíte kratší trasy, baterie nestíhá doplnit celou kapacitu, kterou vydá na nastartování motoru. V těchto okamžicích je dobré baterii častěji kontrolovat.Nejjednodušší orientační test kapacity baterie je možný prostým změřením napětí baterie viz.níže -tabulka napětí autobaterie. Kontrola autobaterie v létě Pokud jsou v létě teploty poměrně vysoké, baterie trpí větším samovybíjením. Pokud tedy opět baterii nedobíjíme dlouhými jízdami, nebo ji nekontrolujeme a nedobíjíme nabíječkou, může se baterie vlivem samovybíjení vybít až k nízkým hodnotám kapacity. Obecně, pokud je baterie hluboce vybitá a není ihned nabitá, dochází k tzv. sulfataci desek. Na elektrodách článků se tak usazuje síran olova a vytváří tak neprostupnou vrstvu na deskách a baterie ztrácí užitnou kapacitu. Proto je důležité baterii kontrolovat i v létě. Mnohdy totiž baterie, která dostane takto zabrat v létě, projeví svou sníženou kapacitu a nižší startovací proud právě v zimě, kdy má motor mnohem větší vnitřní odpor a potřebuje tak maximální výkon baterie.
Bezúdržbová baterie neznamená, že je baterie zcela bez údržby. V tomto případě to znamená, že u baterie není nutné kontrolovat hladinu elektrolytu, případně jej dolévat. Baterie jsou totiž uzavřené a konstrukčně řešené tak, že není nutné starat se o elektrolyt. Typicky se jedná o baterie AGM, gelové či EFB. V každém případě je však nutné starat se o správné nabíjení baterie případně ji pravidelně dobíjet stejně tak, jako klasické akumulátory.
Vybitá autobaterie Pro autobaterii je ideální, když je udržovaná v nabitém stavu. Zachovává si tak své parametry a prodlužuje životnost. Pokud se baterie příliš vybíjí, je nutné ji nabít, jinak může dojít k nevratnému zničení autobaterie, tzv. sulfataci elektrodových desek. Takto znehodnocenou autobaterii již nelze nabít a používat.
Dobíjení AUTOBATERIE Dobíjení autobaterie má za normálních okolností na starosti alternátor vozidla. Pokud tedy motor běží, spotřebiče ve voze a motor odebírá energii z alternátoru, nikoliv z autobaterie a autobaterie se zároveň dobíjí(optimální napětí pro dobíjení alternátorem pro 12V baterii je . V ideálním případě tak není téměř potřeba baterii dodatečně nabíjet. Mnohdy však dochází ke krátkým pojížďkám ve městě, velkému odběru spotřebičů v pohotovostním režimu, častému startování či poruše dobíjení a autobaterie se tak nestihne zcela dobít, proto je ji nutné nabít dodatečně. I baterie, která není v provozu, se samovolně vybíjí. Proto i když auto stojí, je doporučeno udržovat nabíjením baterii v plně nabitém stavu. Autonabíječky autobaterií klasické U klasických nabíječek nabíjíme autobaterii maximálně jednou desetinou celkové kapacity autobaterie. Tedy nabíjecí proud u autobaterie kapacity 44Ah bude 4.4A. Baterii budeme nabíjet 10 (4.4A * 10h = 44Ah kapacity)hodin, poté ji nabíjet přestaneme, aby nedošlo k přebití. U klasických údržbových autobaterií nezapomeneme uvolnit víka autobaterie, protože nabíjením a reakcemi uvnitř baterie dochází mimo jiné k tvorbě vodíku. Pokud by neměl kam odcházet, hrozí exploze autobaterie. Při nabíjení nemanipulujte s otevřeným ohněm, nabíjejte v dobře větrané místnosti. Po nabití před montáží ponechte autobaterii alespoň 2 hodiny v klidu. Klasické nabíječky jsou vhodné pro autobaterie starší konstrukce. Nejsou vhodné například pro gelové akumulátory Automatické nabíječky autobaterií U automatických nabíječek není nutné počítat dobu nabíjení nebo nabíjecí proud. Nabíječky samy analyzují stav autobaterie, plně ji nabijí a po nabití přepnou do udržovacího režimu, což je neustálé nabíjení malým udržovacím proudem. Nedojde tak ani k přebití baterie. Obsahují též ochranu proti přepólování či přetížení. Jsou vhodné pro všechny druhy autobaterií (motobaterií).
Dolévání autobaterie Starší, údržbové autobaterie mají ve víku otvory se šroubovacími váčky, které slouží mimo jiné k dolévání autobaterie. Baterie mají uvedeny rysky minima a maxima, mezi kterými by se měla pohybovat hladina elektrolytu. Pokud je hladina pod ryskou minima, nebo hůře, nezalévá zcela desky elektrod autobaterie, je nutné elektrolyt doplnit. Provádí se doléváním destilované vody. Elektrody musí být vždy zalité. Nikdy však nepřekračujte maximální vyznačenou hladinu elektrolytu. Za provozu hrozí vytečení elektrolytu mimo baterii.
Jak zjistím stav nabití autobaterie Baterii ponecháme v klidu, tedy měříme až několik hodin po jízdě nebo nabíjení. Použijeme voltmetr a změříme napětí autobaterie v klidu.viz. info níže
Nabití 100% |
< 12.6V |
|
75% |
12.4-12.54V |
|
50% |
12.24-12.4V |
nutné dobít |
25% |
11.88-12.18 |
nutné dobít |
Ůdržba autobaterií se opravdu vyplatí, autobaterii pravidelně kontrolujte a dobíjejte jak v létě, tak v zimě, protože každé hluboké vybití baterie, každé promrznutí snižuje kapacitu a životnost autobaterie.
|