Autodíly - internetový obchod s náhradními díly
OBSAH KOŠÍKU:   Košík je prázdný
NÁŠ SORTIMENT
MOTOROVÉ OLEJE CASTROL-SHELL-MOBIL-NÁPLNĚ-KAPALINY
AUTOBATERIE-EXIDE-BOSCH-MAGIC 36.měs.záruka
AUTOŽÁROVKY-STĚRAČE-PODLE-TYPU-AUTA -LÉKARNIČKA aj
AUTOKOSMETIKA-SPREJE-ADITIVA-AUTO-NAŘADÍ-DPF FILTR
DESTIČKY- BRZDOVÉ
KOTOUČE - BRZDOVÉ
SVÍČKY-ZAPALOVACÍ ŽHAVÍCÍ -Svíčky BOSCH- LPG BRISK
FILTRY - OLEJOVÉ FILTRY VZDUCHOVÉ FILTRY PALIVOVÉ
FILTRY - KLIMATIZACE PYLOVÉ ( KABINOVÉ )
LOŽISKA KOL
LAMBDA SONDY - včetně lambdasond univerzálních
MOTORY-ROZVODY SADA ROZVODU ŘEMENE o.e.INA-Ruville
SPOJKOVÉ SADY - SPOJKOVÁ SADA +setrvák
TLUMIČE PÉROVÁNÍ
TERMOSTATY
POLOOSY - KLOUBY
VODNÍ Pumpy
KATALYZATORY - univerzální
Přední SVĚTLOMETY - ZADNÍ SVĚTLOMETY - LAMPY
ČEPY-ŘÍZENÍ-RAMENA spodní-STABILIZÁTORY-sady ramen
PRUŽINY PÉROVÁNÍ-VZPĚRY 5DVĚŘÍ STARTÉRY-ALTERNÁTOR
Poradce
ALCO FILTRY vynikající kvalita za super cenu
Náhradní díly, autodíly
AUTOBATERIE- podle typu auta
Náhradní díly, autodíly
OLEJE MAZACÍ PLÁNY,olejů CASTROL,MOBIL aj.
Náhradní díly, autodíly
VIN kód - KONTROLA OBJEDNÁVKY Náhradních dílů
Náhradní díly, autodíly
AUTOBATERIE, ůdržba, nabíjení
Náhradní díly, autodíly
DENCKERMANN , kvalita autodílů
Náhradní díly, autodíly
Originální kvalita (Q) výrobci INA-RUVILLE-FAG-LUK
Náhradní díly, autodíly
Standartni kvalita Autodílů-MaxGear-Werteille
Náhradní díly, autodíly
BOSCH-autodíly-zapalovací- žhavící-svíčky
Náhradní díly, autodíly
TRW(Lucas)-Originální kvalita
Náhradní díly, autodíly
LAMBDASONDY- Bosch a MagnetiMarelli
Náhradní díly, autodíly
Zapalovací svíčky BOSCH
Náhradní díly, autodíly
TLUMIČE PÉROVÁNÍ, o.e.KAYABA - funkce
Náhradní díly, autodíly
OLEJ DO AUTA-jak vybrat spravny motorový olej
Náhradní díly, autodíly
OLEJE s prodlouženými intervaly výměn
Náhradní díly, autodíly
OLEJE | SPECIFIKACE OLEJŮ |motorové|převodové
Náhradní díly, autodíly
Zapalovací svičky a jejich výhody.
Náhradní díly, autodíly
RYCHLÝ NÁKUP BEZ REGISTRACE
Náhradní díly, autodíly
NGK D-POWER - 55 typů žhavících svíček OE kvality
Náhradní díly, autodíly
AUTOBATERIE- BOSCH Silver o 30 % vyšší výkon
Náhradní díly, autodíly
Závady brzdového systému
Náhradní díly, autodíly
Provoz a ůdržba automobilů
Náhradní díly, autodíly
SORTIMENT AUTODÍLŮ
Náhradní díly, autodíly
TERMOSTATY - o.e. kvalita VERNET
Náhradní díly, autodíly
spojkove sady LUK, SACHS, VALEO
Náhradní díly, autodíly
výměna brzových destiček a kotoučů
Náhradní díly, autodíly
Aktuality
Novinky-Autodílů 3.1.2019
Náhradní díly, autodíly
tlumiče pérování kvalita
Náhradní díly, autodíly
VYPLATÍ SE PRAVIDELNÁ VÝMĚNA FILTRŮ AUTA ?
Náhradní díly, autodíly
SPOJKA VALEO KIT se setrvákem
Náhradní díly, autodíly
Životnost brzd - brzdovych destiček a kotoučů
Náhradní díly, autodíly
oleje CASTROL TITANIUM ,nová řada olejů
Náhradní díly, autodíly
Autobaterie Bosch Silver
Náhradní díly, autodíly
Náš sortiment  AUTODÍLŮ
Náhradní díly, autodíly
NAVOD NA MONTÁŽ LAMBDA SONDY UNIVERZÁLNÍ
Náhradní díly, autodíly
Výměna  brzdového  kotouče ?
Náhradní díly, autodíly
TRW kvalita O.E. brzdových destiček aj.
Náhradní díly, autodíly
Autodíly Ostrava | Náhradní díly
Náhradní díly, autodíly
Vodní čerpadla zn.RUVILLE
Náhradní díly, autodíly
Kvalita výrobků zn.Luk,INA,FAG a Ruville
Náhradní díly, autodíly
 

VÝFUKY-CENTRUM
internetový obchod
na www.vyfuky-centrum.cz
.


Autodíly_WEB
Výfuky_katalyzátor
Olej do motoru
Filtry na auta
Brzdové destičky_auta

www.autodilyweb.cz


Oleje-Filtre pre autá
SLOVENSKO
internetový obchod
www.oleje-filtre.sk


Výfuky-SLOVENSKO
internetový obchod
www.vyfukyOnline.sk


Výfuky-ČESKO
internetový obchod
www.vyfukyOnline.cz
OLEJE | SPECIFIKACE OLEJŮ |motorové|převodové

Specifiakce motorových olejů|význam zkratek a rovněž druhu použití dané specifikace
  • specifikace dle API
  • specifikace dle ACEA
  • specifikace převodových olejů |výkonnostní

    Klasifikace API - tato norma dělí motorové oleje podle typu motoru na benzinové, označené písmenem S a naftové, označené písmenem C. Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru dalším písmenem, od A výše. V podstatě platí, že čím je toto písmeno dále v abecedě, tím kvalitnější je olej. Pokud tedy je první uvedena specifikace S, je olej určen prioritně pro benzinové motory, pokud C, pak je určen pro naftové motory.
    Kupříkladu olej označený SN/CF je primárně určený pro benzinové motory, lze jej použít ale i u naftových. V současné době jsou používány následující výkonnostní třídy API

    SE - oleje pro velmi vysoké namáhání, spňující požadavky výrobců motorů vyrobených od roku 1971do roku 1979
    SF - oleje pro velmi vysoké zatížení motorů vyrobených v letech 1980 až 1989, oproti SE vylepšené proti oděrové vlastnosti,oxidační stabilita a ochrana proti tvorbě úsad
    SG - oleje pro motory po roce 1989 ,spňující nejpřísnější požadavky na minimalizaci opotřebení a sníženou tvorbu kalů
    SH - vlastnosti jako SG, testováno podle náročnějšího zkušebního protokolu CMA ( CMA- Chemical Manufakturers Association
    SJ - specifikace olejů pro zážehové motory, která zohledňuje nejpřísnější emisní limity a nároky na úsporu paliva

    SL - pro všechny současné motory i starší motory.Kategorie zavedena roku 2001

    SM - pro všechny současné motory. Kategorie zavedena 30. listopadu 2004.Oleje klasifikace SM obsahují aditiva pro kontrolu deposit, pro snížení oxidace oleje, snížení opotřebení a aditiva zlepšující vlastnosti oleje za nízkých teplot
    CC - oleje pro mírně přeplňované vznětové motory pracující ve středně náročných a náročných podmínkách, obsahující protikorozní přísady a přísady bránící tvorbě vysokoteplotních úsad ( pro modely 1964 - 1970
    CD - oleje pro vysoce zatěžované,přeplňované vznětové motory s kompresorem pracující při vysokých otáčkách a s různě kvalitním palivem, obsahují přísady bránící tvorbě vysokoteplotních úsad a korozi ložisek ( pro modely 1970 - 1979
    CE - oleje pro vysoce namáhané přeplňované rychloběžné motory s přímým vstřikováním ( pro modely od r. 1983
    CF - oleje pro motory s nepřímým vstřikováním bez kontroly emisí, oproti CD vyšší odolnost proti tvorbě úsad na pístu a korozi ložisek
    CF-2 - oleje pro dvoudobé motory vyžadující účinnou kontrolu otěru a tvorby úsad
    CF-4 - oleje pro čtyřdobé motory těžkých nákladních vozů pracujících s nejvyšším stupněm přeplňování v nejnáročnějších podmínkách,zejména pro těžké tahače v dálničním provozu ( pro modely od r. 1990
    CG-4 - oleje pro čtyřdobé vysokootáčkové motory vozů pracujících v nejnáročnějších silničních i teréních podmínkách. V současné době nejvyšší specifikace olejů pro vznětové motory
    CH-4 - Zavedena v roce 1998. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem z roku 1998. CH-4 oleje mají speciální složení pro užití s palivem s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD,CE,CF-4 a CG-4 olejů
    CI-4 - Zavedena v září 2002. Pro vysoko-rychlostní čtyřdobé motory, u kterých je vyžadováno splnění výfukových emisních norem roku 2004 zavedených v roce 2002. CI-4 oleje mají speciální složení a trvanlivost pro užití v motorech s recirkulací výfukových zplodin ( EGR ) Jsou určeny pro použití v motorech,které používají palivo s hmotnostním obsahem síry do 0.5%. Může být použit místo CD,CE,CF-4,CG-4 a CH-4 olejů

    KLASIFIKACE ACEA koncem roku 1995 vydalo vlastní výkonnostní klasifikaci motorových olejů. Klasifikace ACEA dělí motorové oleje do tří skupin- oleje pro zážehové motory, označené písmenem A, oleje pro vznětové (naftové, dieselové) motory osobních a lehkých užitkových vozidel, označené písmenem B a oleje pro vysoce výkonné vznětové motory označené písmenem E. Výkonnostní stupeň je vyjádřen pro daný typ motoru číslem od 1 výše. V podstatě platí, že čím je číslo vyšší,tím je olej kvalitnější.
    V současné době jsou používány následující výkonnostní třídy ACEA

    A1- 96 nově A1- 02 - oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad, tvorbou kalů a opotřebením, s vysokou odolností proti oxidaci za vysokých teplot. Umožňující dosahovat úspory paliva min. 2,5% ve srovnání s oleji 15W-40

    A2- 96 - jako A1- 96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC G4

    A3- 96 nově A3- 02 - jako A2- 96, s vyšší odolností proti oxidaci za vysokých teplot, vyšší výkonnost než u CCMC G5

    A4- 00 - určená pro vysokovýkonné motorové oleje pro použití v benzinových motorech osobních vozidel s přímým vstřikem

    A5- 01 nově A5- 02 - vysoce výkonné motorové oleje pro použití v benzinových motorech osobních vozidel. Koncipované pro prodloužené a nebo flexibilní olejové výměny. Oleje s velmi dobrou vysokoteplotní střihovou stabilitou

    B1- 96 nově B1- 02 - oleje zabezpečující vysokou ochranu pístu proti tvorbě úsad a vaček proti opotřebení, umožňující dosahovat úspory paliva min. 2.5% ve srovnání s oleji 15W-40

    B2- 96 - jako B1- 96, lepší ochrana ložisek, vyšší výkonnost než u CCMC PD2

    B3- 96 - jako B2- 96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost než u CCMC PD2

    B4- 98 nově B4- 02 - jako B3- 96, ale pro motory s přímým vstřikováním

    B5- 01 nově B5- 02 - vysoce výkonné motorové oleje pro dieselové motory s vynikající vysokoteplotní střihovou stabilitou

    E1- 96 zrušena - oleje s vysokou ochranou pístu před tvorbou úsad a vaček proti opotřebení, lepší než u CCMC D4

    E2- 96 - oproti E1- 96 lepší vlastnosti, zejména vyšší čistota a nižší opotřebení motoru

    E3- 96 - jako E2- 96, lepší ochrana vaček proti opotřebení, kontrola viskozity a rozptylování sazí, vyšší výkonnost než u CCMC D5

    E4- 98 - oleje pro vznětové motory nejvyšší výkonnostní úrovně ( tzv. SHPD - Super High Performance Diesel ) s prodlouženými intervaly výměny oleje.

    E5- 98 nově E5- 02 - oleje pro vysoce a středně zatížené motory s turbodmychadlem i bez něj zaměřena zejména na motory z Americké produkce. Čistota pístu jako u ACEA E3- 98, ale snížené opotřebení motoru vůči E3 a E4

    E6 - vysoce stabilní oleje podporující čistotu pístů, snižující opotřebení ( včetně působením sazí ) a zajišťující stálé mazání. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory,splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro motory se systémem EGR ( Exhaust Gas Recirculation ), DPF ( Diesel Particulate Filter ) a SCR NO ( Selective Catalitic Reduction ) . Třída E6 je zvláště doporučována pro motory s DPF systémy, které spalují palivo s nízkým obsahem síry ( 50 ppm )

    E7 - stabilní oleje zabraňující usazování nečistot na pístech a vzniku zrcadlových ploch na stěnách válců. Omezuje opotřebení ( včetně působením sazí ), vznik úsad v turbodmychadlu. Olej je doporučován pro moderní, vysoce zatěžované vznětové motory splňující emisní limity Euro 1-4. Umožňuje prodloužené výměnné intervaly dle doporučení výrobce. Je vhodný pro většinu motorů se systémy EGR ( Exhaust Gas Recirculation ) a SCR no ( Selective Catalitic Reduction ). není vhodný pro systémy DPF ( Diesel Particulate Filter ).

    Specifikace olejů podle ACEA pro motory vybavené částicovými filtry

    C1 - Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF ( Diesel Particulate Filter ) a TWC ( Three Way Catalyst ), které vyžadují nízkoviskozní oleje se sníženým obsahem SAPS ( Sulfate Ash Phosphorus Sulfur - sulfátový popel, síra, fosfor ) a HTHS vyšší než 2.9 mPa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF a TWC a snižují spotřebu paliva.

    C2 - Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro vysoce výkonné zážehové i vznětové motory osobních a lehkých nákladních automobilů se systémy DPF ( Diesel Particulate Filter ) a TWC ( Three Way Catalyst ), které vyžadují nízkoviskozní oleje s HTHS vyšší než 2.9 Mpa.s. Tyto oleje prodlužují životnost systémů DPF aTWC a snižují spotřebu paliva.

    C3 - Stabilní olej kompatibilní s katalyzátorem pro automobily se systémy DPF ( Disel Particulate Filter ) a TWC ( Three Way Catalyst ). Tyto oleje prodlužují životnost těchto systémů.

    Výkonnostní třídy převodových olejů dle API

    GL-1 - (Současná) - Pro manuální převody pracující za tak nenáročných podmínek, že pro zajištění mazání může být použit minerální olej (rafinát).

    GL-2 - (Zastaralá) - Pro nápravy se šnekovým převodem pracující v takovém režimu, že mazivo GL-1 není schopno zajistit dostatečné mazání.

    GL-3 - (Zastaralá) - Pro manuální převodovky pracující v režimu střední až vysoké zátěže a pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracujícími v režimu malého až středního zatížení. Provozní podmínky vyžadují mazivo překračující požadavky GL-1 ale nedosahující požadavků GL-4.

    GL-4 - (Současná) - Pro nápravy s kuželovými ozubenými koly pracující v režimu střední zátěže nebo nápravy s hypoidním náhonem pracující v režimu střední zátěže. Oleje mohou být používány i ve vybraných manuálních převodovkách a v případech spojení hnací nápravy a diferenciálního převodu.

    GL-5 - (Současná) - Pro převody, především hypoidní převody, pro nápravy pracující v různých kombinacích zátěže (vysoká x nízká rychlost, vysoký zkrut a otřesy).

    GL-6 - (Zastaralá) - Pro převody s velmi vysokým namáháním ve formě zádrže. Takové převody vyžadují ochranu před tvorbou vrypů, přesahující možnosti maziva GL-5. Posun k jiným typů převodů minimalizuje komerční využití těchto maziv.

    MT-1 - (Současná) - Pro nesynchronizované manuální převodovky v režimu vysokého zatížení. Mazivo obsahuje aditiva pro extrémně vysoký tlak a pro zvýšení teplotní stability.

    zdroj.internet